niedziela, 17 marca 2013

Pierwszy krok do makijażu doskonałego... pędzle

      Moim zdaniem, pierwszym krokiem do wykonania profesjonalnego makijażu jest posiadanie odpowiednich pędzli. Ktoś od razu na wstępie zapyta, co to znaczy, że pędzel jest "odpowiedni". A no, oznacza to tyle, że wykonany został z włosia naturalnego. Tutaj mamy szerokie pole wyboru. Rynek oferuje zestawy z sobola, kucyka, lisa, wiewiórki, kuny, kozy, borsuka... Firm także jest cała gama. Zaczynając od najtańszych, kończąc na najdroższych- wartych kilkaset złotych. Nie chcę w tym momencie rozwodzić się nad tym, jakie firmy ja polecam, a jakie odradzam, bo o tym może jeszcze kiedyś napiszę w osobnym poście. Pragnę pokazać, w jaki sposób używać pędzelków, aby wykonanie makijażu stało się proste i przyjemne. 
      Założę się, że duży odsetek kobiet czytających w tym momencie mojego bloga wykonując codzienny makijaż używa zwykłej gąbki na patyku, zwanej ładniej pacynką. Ja także byłam jej wierna przez długie lata, gdy jeszcze nie miałam nic wspólnego z wizażem i malowałam się na szybko przy jednej świetlówce w ciemnej łazience. Na kursie wizażu pokazano mi, że istnieje coś takiego, jak pędzelek, i o dziwo, nie tylko jeden, a mnóstwo pędzelków, z którymi warto by się było zaprzyjaźnić. Potem poszło już z górki. Zdobytą wiedzą chciałabym teraz podzielić się z innymi kobietami, które marzą o wykonaniu fajnego makijażu, ale nie wiedza, jak się do tego zabrać.
      
Na powyższym zdjęciu widnieje zestaw moich osobistych pędzelków, które towarzyszą mi każdego dnia, gdy wykonuję makijaż sobie i innym. 
Pędzle skośnie zakończone, płaskie. Idealne do wykonywania makijażu metodą tzw: V-ki lub do rozświetlania powierzchni pod łukiem brwiowym. 
Pędzel, tzw: koci języczek. Moim zdaniem, niezbędny w makijażu. Służy przede wszystkim do rozcierania granic między cieniami. Możemy nim także nakładać sam cień, dzięki temu efekt będzie delikatniejszy i uzyskamy przydymione oko.
Malutki płaski pędzelek, idealny do akcentowania wewnętrznego kącika oka. 
Pędzelki do malowania ust. Sprawdzają się świetnie, zarówno w nanoszeniu pomadki jak i błyszczyka. 
Pędzelki płaskie do nanoszenia cieni. Dzięki zróżnicowanym wielkościom sprawdzają się idealnie do każdego kształtu i wielkości oka. 
Pędzelki do robienia kresek. Pierwszy od góry świetnie sprawdza się do akcentowania dolnej powieki lub do robienia tzw: rozdymionej kreski na górnej powiece. Drugi i trzeci- zapewniają zrobienie idealnej i perfekcyjnej kreski.
Pędzel do nanoszenia korektora. Powinien być wykonany z włosia syntetycznego, aby zapobiec wchłanianiu zbyt dużej ilości kosmetyku w pędzel. 
Pędzel do nanoszenia pudru sypkiego, prasowanego lub brązującego. Świetnie sprawdza się do konturowania twarzy.
Pędzel do nakładania różu skośnie ścięty.

Pędzel do rozprowadzania płynnego podkładu. Wykonany ze sztywnego sztucznego włosia, które zapewnia optymalne nałożenie kosmetyku, nawet w najtrudniej dostępne miejsca na twarzy.  

5 komentarzy:

  1. super ! na to czekałam . fanie że każdy jest opisany do czego służy

    OdpowiedzUsuń
  2. sorry *fajnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ola, widać, że jesteś po prostu stworzona do wykonywania makijaży. U mnie dokładnie tak jak napisałaś - jedynym rekwizytem jest gąbka na patyczku. Czas na zmiany :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nono, sporo :) nawet nie mam połowy tego co Ty :))

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteście ze mną i pozostawiacie ślad w postaci komentarzy. Bardzo mnie to podbudowuje i zachęca do dalszych działań.